Krank Art Gallery | basin_TR
19169
paged,page,page-id-19169,page-template,page-template-blog-large-image,page-template-blog-large-image-php,paged-8,page-paged-8,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.4,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0,vc_responsive

Krank Art Gallery’den “Bilimsel Brikolaj”: Vadim Fishkin’in Tekno Mitolojik Düzenekleri

Yazan: İpek Yeğinsü

Sanat tutkusuyla dolu iki genç hanım tarafından kurulan ve Tophane’nin kültürel yaşamına yeni bir soluk getiren Krank Art Gallery’nin Ali Akay küratörlüğünde gerçekleşen ilk sergisi “Bilimsel Brikolaj”, Rus asıllı sanatçı Vadim Fishkin’in bizi günlük yaşamımızın bir parçası olan teknolojik nesnelere bambaşka bir gözle bakmaya zorlayan yapıtlarından oluşuyor. Fishkin İstanbul’a hiç de yabancı değil. Yapıtları daha önce 3. İstanbul Bienali’nde sergilenen sanatçı, şu sıralar çalışmalarını Slovenya Ljubjana’da sürdürüyor.

Sergide alıştığımız işlevlerinin fazlasıyla dışında bir kurgu ile karşımıza çıkan lamba, saç kurutma makinesi, pinpon topu gibi nesnelerin barındırdığı alternatif olanaklar, eserlerin galeri mekanı içinde birbirleriyle kurduğu yoğun ilişkiyle birleşince heyecan verici bir izleyici deneyimini beraberinde getiriyor. Teknolojinin şiirselliğiyle ilgilenen Fishkin’in sanatsal pratiği gücünü, sözkonusu nesneler arasında işlev-hareket-ritm temelinde kurulan, yalın, dolaysız ve gösterişsiz ilişkiden alıyor.

Krank Art Gallery’nin çok da büyük sayılmayacak ancak farklı sergileme yaklaşımlarını gündeme getiren sıradışı mekanındaki sergi, yapıtların akıllıca konumlandırılması sayesinde galeri alanı içinden bir hava akımı, adeta fantazmatik bir varlığın durmadan gelip geçerek esinti yarattığı, fiziksel mekanın sınırlarının muğlaklaştığı gizemli bir atmosfer yaratmış. Sergide belki de en dikkat çekici yapıt, mekanın mimari yapısında bulunan bir kolonun meydana getirdiği girintideki bir kaide üzerinde duran Prometheus. Antik Yunan mitolojisinde kurnazlığıyla bilinen ve tanrılara karşı insandan yana olmanın bedelini sonu gelmeyen bir işkenceyle ödeyen bu ilginç kahraman, Vadim Fishkin için gerçek bir mumdan yayılan ısı enerjisini elektrik enerjisine çevirerek yapay bir mumu çalıştıran bir düzeneğe dönüşüyor; Fishkin’in ironik yaklaşımı bu yapıtta adeta doruğa ulaşıyor. Bir diğer önemli yapıt olan Miss Christmas, kökünü madeni bir kovadan alan ve tatlı bir esintiyle sallanan bir palmiye ağacı projeksiyonundan oluşuyor; bizi petrole bağımlı küresel politik dengelerden tatil hayallerine uzanan geniş bir imge yelpazesinde gezdirirken bilimsel yaklaşımın temelini oluşturan neden-sonuç ilişkisini sorgulamaya itiyor. Modernitenin tek doğruya dayalı monolitik tavrını kurnazca ve kendini ilk anda ele vermeyen bir üslupla eleştiren Fishkin, sorgulamadan kabul etmeye alıştığımız mekanik prensipleri alay edercesine alaşağı edip sanatın çoğulcu, öznel evrenine aktararak yapısöküme uğratıyor.

Aynı zamanda bir sahne tasarımcısı olan Fishkin’in yaratıcılığını ve çok yönlü birikimini ortaya koyan sergi 7 Mayıs’a kadar devam ediyor.

Programi Ali Akay tarafindan hazirlanan KRANK Art Gallery, 26 Mayıs’ta acilacak ikinci sergi ile devam edecek. Camila Rocha’nın “Bitkilerin Enigması” adlı solo sergisi doğayı sanatla ilişkisi üzerinden sorgulayan farklı bir bilmeceyi mekanına tasiyacak.

0

KRANK ART GALLERY, İLK SERGİSİ “BİLİMSEL BRİKOLAJ” İLE AÇILDI

ss1

Konumu ve kuruluş amacı doğrultusunda, çağdaş sanatın anlatılabilir ve anlaşılabilir olduğunu geniş kitlelere ulaştırmak adına “iyi sanat- ulaşılabilir sanat” misyonuyla yola çıkan KRANK Art Gallery, Mart ayında Ayşe Üner Kutlu ve Sibel Erdamar ortaklığında Tomtom Mahallesi’nde açıldı. Galeri, Ali Akay küratörlüğünde oluşturduğu bir yıllık sergi programıyla çağdaş sanatın önemli temsilcileri ile sanatseveri buluşturmayı ve tüm diğer sanat profesyonellerini de kapsayıcı yaklaşımıyla çağdaş sanat platformuna yeni bir soluk getirmeyi hedefliyor.

 

KRANK Art Gallery’nin Türk ve yabancı çağdaş sanatçılardan seçkilerle oluşturacağı programının ilk sergisi, 3. İstanbul Bienali’nde işleri ilk kez görülen Rus asıllı sanatçı Vadim Fishkin’in “Bilimsel Brikolaj’’ oldu. Ali Akay küratörlüğünde gerçekleştirilen ve Fishkin’in bilim, bireysel tecrübe, arzu ve hayalgücü arasındaki ilişkiyi incelediği eserlerinden oluşan sergi, 6 Mayıs‘a kadar ziyarete açık olacak.

 

Kaynak: Kültür Limited

Link: https://kulturlimited.com/2016/04/25/krank-art-gallery-ilk-sergisi-bilimsel-brikolaj-ile-acildi/

0