Krank Art Gallery | KRANK Art Gallery 26 Mayıs’ta Yeni Sergisiyle Sanatseverlerle Buluşuyor!
22213
single,single-post,postid-22213,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.4,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0,vc_responsive

KRANK Art Gallery 26 Mayıs’ta Yeni Sergisiyle Sanatseverlerle Buluşuyor!

“Bitkilerin Enigması / Enigma of Plants” Sergisi 26 Mayıs – 16 Temmuz

 

????????????????????????????????????

Camila Rocha’nın “Bitkilerin Enigması” adlı solo sergisi doğayı sanatla ilişkisi üzerinden sorgulayan farklı bir bilmeceyi mekanına taşıyor.

KRANK Art Gallery, çağdaş sanatın önde gelen isimlerinden Rus asıllı sanatçı Vadim Fishkinle gerçekleştirdiği ilk serginin ardından yine Ali Akay küratörlüğünde Camila Rocha’yı ağırlamaya hazırlanıyor. İlk sergisinde Vadim Fishkin’le sanat ve teknolojinin buluştuğu noktada ışık ve ışık yansımalarının gizemine odaklandıktan sonra bu kez de Camila Rocha’nın doğayı sanatla ilişkisi üzerinden sorgulayan bulmacasını mekanına taşıyor.

Bitki ve bitki yaşamının kavramsallaştırılmasına odaklanan Camila Rocha çalışmalarında canlı florayı, çizim ve dev bitki enstalasyonlarında kendi ürettiği bitkiler ve tohumlarla bir araya getiriyor. Sanatçının çalışmalarının odak noktasını özel üretim bitkiler oluşturuyor. Rocha’nın hayal ürünü olan bitkileri izleyende daha önce gördüğü ama tanımlayamadığı bir arada kalmışlık duygusu yaratıyor. Aynı zamanda kişisel tecrübesi ve zaman temelinde sınıflandırdığı doğa enstalasyonu ile duvarlarımızın ve günlük yaşantımızın dışında kalmış bir çevreyi bizim için iç ortamda tekrardan yaratıyor.

????????????????????????????????????

Deney Alanı Olarak Bitkilerin Enigması

Camila Rocha’nın sergisi bizi bir deneyim alanına sokmaktadır: Duyma, düşünme, görme biçimlerinin işleme konulduğu enigmatik bir işlemdir bu. Sanat bir deneyim alanı olarak çıkar karşımıza; bir o kadar da zanaatla birlikte varlığını sürdürmektedir. Deneyim sayesinde bir atmosfere girilir; yaşanan deney, izleyicilere yaşattığı empati taşıyan bir deney haline dönüşmektedir.

Camila Rocha’nın mobil heykelleri, arka plan ve ön plan arasındaki şaşırtıcı ilişkiye bağlı olarak çalışmakta ve mekanı bir deney alanına çevirmektedir. Her biri ayrı ayrı işleyen, resim, desen ve heykeller sergide birbirlerine eklemlenmektedir. Sanatçıyı izleyicinin hayal gücüyle iç içe geçirerek, sanat yapanı ve sanata bakanı da neredeyse süperpoze bir şekilde kullanan temsili bir temaşa alanı, serginin kavramsal yerleştirmesini oluşturmaktadır.

Fotosentetik ve ototrof olan bitkiler birer organizma olarak canlı türün botanik ile ilgili kısmını oluşturmaktadır. Her türlü iklimde ayrı ayrı türleri olan bitkiler Camila Rochanın sanat alanındaki nesnelerini oluşturmaktadır. Sanatçıyı ilgilendiren bitkiler aslında direkt olarak doğa ile ilişkili olarak düşünülmemektedir; bir anlamda sanatın bir parçası olarak veya hatta bir varolan olarak yapaylık Rochanın sanat yapma biçimi içine girmektedir. Camila’nın sanatı bilme biçimi”, bir arzu üzerinden okunabilir; bir duyum nesnesi olarak bitkiler birer yaşam nesnesi olarak sanatçıyı temsili bir biçimde sanat yapmaya doğru itmektedir.

Sanatçı kendi çevresini yaratırken bu çevrenin üreyip çoğalma biçimini sorgular. Bu sorgulama sürecinde bitkilerin gelişim sürecinden bir şov sahneye koyar galeri duvarlarının içinde Camila Rocha. Sergide izleyiciyi yeni bitki türlerinin oluşumunun yaratım sürecine davet eder. Tohumlardan başlayan iki boyutlu bitki çizimlerini, üç boyutlu dev enstalasyonları izler. Adeta bir kelebeğin yumurtadan başlayarak, larvaya, larvadan koza ve kanatlı bir kelebeğe dönüşümünün döngüsünü takip eder.

Camila Rocha bir yandan yaratıcılığımızı harekete geçirmek için doğanın verimli uyaranlarına ihtiyacımız olduğunu vurgularken diğer yandan da doğanın varoluşumuzu sorgulama noktasındaki önemini tekrardan farkındalığımıza sunuyor. “Yeni Bitki Türleri Kataloğu hazırlamaya tam olarak 2000de başladım. Babamın evinin bodrum katında sığınak gibi bir seram vardıdiyen sanatçı ülkesinin zengin ve bereketli topraklarını kutlayan ortamlar yaratıyor.

26 Mayıs’da açılacak sergi 16 Temmuza kadar ziyaret edilebilir.

Camile Rocha

1977 Sao Paula doğumlu Brezilyalı sanatçı 13 yıldır İstanbulda yaşamakta ve çizim, video, fotoğraf, performans ve enstalasyonlar aracılığıyla bitkiler üzerinden çalışmalarına devam etmektedir.

2015-2016’da İstanbul Modernin Çelenk Bafra ve Paolo Colombo kürarörlüğünde sunduğu Yok Olmadan sergisi kapsamında Sefatoryum adlı mekana özgü yerleştirme yapıtını gerçekleştirmiştir. Sanatçı insan eliyle yapılmış yeni bir çevre konsepti önermesiyle bu çalışmasında bir yandan doğayı neo-pagan tarzda kutsarken diğer yandan da doğayla birlikte olma hissini ve bir bahçede bulunma keyfini çağrıştırmayı amaçlayan bir oyun alanı yaratır.

2014 ilkbaharında kentsel dönüşüme girmemiş tek Cihangir binası olan Sigorta Pasajı’nda terk edilmiş bir çiçekçi dükkanını kiralayarak mekanda FloriKültür projesini gerçekleştirdi. Enstalasyonuna İstanbul şehir hayatından sesler de katarak bu çok katmanlı çalışmasına ayrı bir boyut ekledi.

Sergilerinin yanı sıra “Nightcomers” ile 10. İstanbul Bienali’ne ve Hüseyin Bahri Alptekin ile beraber gerçekleştirdiği “Catching up” projesi ile 3. Tirana Bienali’ne katılmıştır.

KRANK Art Gallery Hakkında:

Ali Akay küratörlüğünde oluşturduğu bir yıllık sergi programı ile çağdaş sanatın önemli temsilcileri ile sanatseveri buluşturacak olan galeri çağdaş sanat platformuna yeni bir soluk getirmeyi hedefliyor. Ayşe Üner Kutlu ve Sibel Erdamar ortaklığında kurulan galeri isminin yarattığı dinamik etkiyi Türk ve yabancı çağdaş sanatçılardan seçkilerle oluşturulan sergilerine de yansıtma hedefinde.

No Comments

Post a Comment